Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna - dlaczego znakowanie produktów korzystnie wpływa na wizerunek firmy?

Identyfikacja wizualna – to całość symboliki stosowanej przez firmę, czyli wszystko to, po czym można „na zewnątrz” rozpoznać, konkretną firmę, czyli kolorystyka, logo, logotyp.

Odpowiedni gadżet = pozytywne skojarzenie.

Każdy uwielbia dostawać upominki. Obdarowany oznakowanym upominkiem na dłużej zapamięta darczyńcę, jego logo, nazwę firmy. Im częściej coś widzisz, tym łatwiej to zapamiętujesz. Logo, które widać na różnorodnych produktach szybciej wpada w oko i efektywniej zostanie zapamiętane. Same plusy. Poniżej przedstawiamy techniki, którymi znakujemy gadżety.

USŁUGI

FORMY ZNAKOWANIA

Sitodruk

to metoda polegająca na przeciskaniu przez odpowiednio przygotowane sito – matrycę, przepuszcza się gęstą farbę. Dzięki tej metodzie, efektowny i trwały nadruk, może pojawić się na różnorodnych typach tkanin, drewnie, skórze i tworzywach sztucznych. Sitodruk może być wykorzystany zarówno do powierzchni płaskich jak i cylindrycznych. Niewątpliwą zaletą sitodruku są nasycone barwy oraz trwałość. Znakowanie jest odporne na wilgoć, działanie promieni UV, pranie oraz uszkodzenia mechaniczne.

Tampodruk

to metoda polegająca na nakładaniu trwałej i gęstej farby przy pomocy specjalnego stempla, tzw. tamponu. Jego niewątpliwą zaletą jest uniwersalność. Za pomocą tampodruku można znakować każdy, nawet bardzo mały gadżet. Bez znaczenia jest też jego kształt oraz powierzchnia. Dzięki zastosowaniu odpowiednich parametrów używanej farby tampodrukiem można znakować  m.in. tworzywo sztuczne, szkło, metal i drewno. Niewątpliwą zaletą tej metody jest też precyzja i  wyrazistość. Tampodruk jest opłacalny zarówno w sygnowaniu małej ilości gadżetów jak i tych znaczonych masowo np. długopisów.

Druk transferowy

Logo nadrukowywane jest na papierze termicznym, a następnie przenoszone techniką prasowania na artykuł. Zalety rozwiązania jest, iż nawet w przypadku różnych kolorów i materiałów chropowatych logo jest wyraziste, a kolory nie są przesunięte. Ta technika jest idealna dla tekstyliów i parasoli.

Tłoczenie

Bardzo popularna metoda znakowania gadżetów, której największym atutem jest wysoka trwałość nadruku. Tłoczenie najczęściej wykorzystuje się do znakowania gadżetów skóropodobnych, np. okładek kalendarzy książkowych, portfeli, notatników czy wizytowników. Spokojnie można jej jednak użyć także w przypadku gadżetów wykonanych z tworzyw sztucznych i tekstury. Nanoszenie treści na gadżet odbywa się pod wpływem bardzo wysokiej temperatury i ciśnienia. Dzięki temu nadruk jest w pełni odporny na ścieranie, nie poddaje się działaniu światła, nie blaknie.

Grawerowanie

To ekskluzywna forma nadruku na gadżetach reklamowych. Stosujemy ją w przypadku materiałów sztucznych i metalu. Najczęściej korzysta się obecnie z techniki grawerowania laserowego, która jest trwała i szybka. Wszystkim oczywiście steruje komputer, dlatego mamy gwarancję idealnego odwzorowania projektu na docelowym gadżecie.Grawerowanie szczególnie warto polecić firmom, które zamawiają gadżety wysokiej klasy, wykonane np. ze stali szlachetnej. Taki nadruk doskonale prezentuje się chociażby na metalowym pendrivie czy długopisie.

Sublimacja

Sublimacja jest wykorzystywana podczas nanoszenia treści na tkaniny z domieszką poliestru, czyli chociażby koszulki reklamowe czy plecaki. Jeśli mamy do czynienia z tkaniną białą, wówczas stosujemy tzw. bezpośrednie barwienie. W przypadku tkanin kolorowych nanosimy treść na podkładzie flockowym. Bardzo dużym atutem tej techniki jest jej  trwałość. Przygotowany nadruk charakteryzuje się wysoką jakością i świetnym odwzorowaniem barw oraz szczegółów. W odróżnieniu od np. sitodruku treść może przetrwać lata w nienaruszonej formie, bo jest odporna na pranie i prasowanie.

Kalkomania

Kolejna technika znakowania gadżetów, tym razem zarezerwowana dla wyrobów z ceramiki i szkła. Kalkomania jest formą nadruku gwarantującą idealne odwzorowanie grafiki na obu tych materiałach.  Przy jej użyciu możemy także zdobić porcelit, fajans i oczywiście porcelanę. Całą treść wcześniej umieszcza się na papierze pokrytym klejem wodorozcieńczalnym, a następnie nanosi na docelowe podłoże. Jest to przede wszystkim metoda bardzo trwała, która gwarantuje, że nadruk pozostanie na swoim miejscu nawet podczas intensywnej eksploatacji gadżetu.

Haft

Haft komputerowy doskonale sprawdza się w przypadku sztywnych tekstyliów. Najczęściej używamy go do znakowania czapek, plecaków, pasków czy obuwia. Haft gwarantuje wysoką precyzję i jakość. Dla zamawiającego znaczenie ma też to, że koszt nadruku nie jest uzależniony od liczby użytych kolorów, ale od liczby uderzeń nici, dzięki czemu bez zwiększania budżetu możemy odwzorować praktycznie każdy projekt, nawet bardzo barwny.